ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) در روز انتخابات (۸ تیر ۱۴۰۳) خبر جدید تأمین‌اجتماعی برای بازنشستگان | مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی به‌زودی پرداخت می‌شود (۸ تیر ۱۴۰۳) زلزله نسبتاً شدیدی اردبیل را لرزاند (۸ تیر ۱۴۰۳) آیا مبتلایان به آستیگمات چشمی با لیزیک درمان می‌شوند؟ آیا تنهایی خطر سکته مغزی در سالمندان را افزایش می‌دهد؟ جزییات ربودن مرد جوان توسط ۲ شرور خطرناک اعترافات تکان دهنده مردی که پسرش را به قتل رساند مجازات قانونی پرداخت نکردن شارژ ساختمان چیست؟ آیا رسانه‌های اجتماعی نوجوانان را افسرده می‌کند؟ دستگیری اعضای باند جعل و فروش مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد سرقت‌ میلیاردی باند زنان سارق با نوشیدنی بیهوشی در مشهد! لوازم آرایش فاسد شده چه آسیبی به پوست ما می‌زند؟ + جزئیات سقف قیمت بلیت پرواز‌های داخلی اعلام شد ۵ توصیه راهگشا برای کسانی‌ که در آزمایشات پزشکی، دچار اضطراب می‌شوند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۷ تیر ١۴٠٣) | کاهش چهار تا هفت‌درجه‌ای دمای روزانه معاون رئیس‌جمهور در آیین میثاق خدمت در مشهد: ۱۹۲ هزار نفر در دولت سیزدهم استخدام دستگاه‌های دولتی شدند + فیلم مبلغ ۳ میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان واریز شد + جزئیات (۷ تیر ۱۴۰۳) اعترافات مردی در مشهد که با تحریک دامادش دست به جنایت زده بود + عکس ۴ فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم
سرخط خبرها

عاقبت حمله وحشیانه به نگهبان پارک «خورشید»

  • کد خبر: ۲۳۵۳۸۰
  • ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
  • ۳
عاقبت حمله وحشیانه به نگهبان پارک «خورشید»
جزئیاتی تازه از ماجرای ضرب‌وشتم نگهبان بوستان خورشید مشهد که متهمش ۷۲ ساعت بعد از شکایت دستگیر شد.

نجمه موسوی‌کاهانی  | شهرآرانیوز؛ مرد موتورسوار در خنکای یک عصر آخر بهار در بوستان خورشید بی‌توجه به رهگذران با موتورسیکلتش بالا و پایین می‌رفت. یک سگ خال‌خالی درشت نیز سروصدا می‌کرد و به‌دنبال موتور می‌دوید. نگهبان جلو رفت و تذکر داد، اما مرد بی‌اعتنا رد شد و سگ هم به دنبالش. 

صدای جیغ چند زن، نگهبان را دوباره به سمت مرد موتورسوار کشاند و این‌بار گفت: «با این سگ مردم را می‌ترسانی. زن و بچه مردم در پارک نشسته‌اند. سگ را ببر بیرون.» مرد چند قلمبه بار نگهبان کرد و دور شد. این‌بار خانواده‌هایی که برای استراحت به پارک آمده بودند، از ترس پارس‌های سگ مجبور شدند از جایشان بلند شوند و با چشم نگران رفتار حیوان را نظاره کنند؛ به‌خصوص که اخبار حمله سگ‌ها به مردم هم مدتی است که به نگرانی‌ها بیشتر دامن زده است. 

به درخواست زن‌هایی که نگران فرزندانشان بودند، نگهبان دوباره جلو آمد و این‌بار خیلی جدی به مرد موتورسوار گفت که برای مردم مزاحمت ایجاد نکند، اما هنوز جمله‌اش تمام نشده بود که مشت‌های سنگین موتورسوار تنومند به سروصورتش کوبیده شد. نگهبان از خود دفاع نکرد تا مبادا به او اتهام حمله به شهروند را بزنند. زیرا آخر پاییز پارسال در اتفاق مشابهی، چند هنجارشکن سگ‌گردان به سه نگهبان پارک حمله کرده بودند و فیلم‌هایی در فضای‌مجازی دست به دست شد و نگهبان‌ها متهم شدند که به مردم حمله کرده‌اند.

زن‌هایی که از ترس حمله سگ گوشه‌ای ایستاده بودند، با دیدن حمله صاحب حیوان به نگهبان بی‌سلاح بوستان، جیغ می‌کشیدند و کمک می‌خواستند. در میان مشت‌ولگد‌های وحشیانه‌ای که به سروصورت نگهبان فرود می‌آمد، چند مرد جوان به کمک آمدند و خود را بین نگهبان و ضارب حائل کردند، اما مرد موتورسوار کوتاه نمی‌آمد و چند مشت هم نثار آنها کرد. ترس هم فضا را دربر گرفته بود و صدای فریاد افرادی که برای استراحت به بوستان خورشید آمده بودند، همه‌جا پیچید. یکی از زن‌ها که از صحنه درگیری فیلم می‌گرفت، داد زد: «زنگ بزنید ۱۱۰. نگهبان بیچاره را کشت!»

موتورسوار که به نظر می‌رسید دیگر کنترلی روی رفتارش ندارد و فقط می‌خواهد خشمش را تخلیه کند، پس از اینکه ضربه آخر را به صورت نگهبان کوبید و او را نقش بر زمین کرد، با سگش از مهلکه گریخت و همه بهت‌زده به‌جا ماندند.

تکرار حادثه پارسال

از بیست‌وسوم خرداد که این اتفاق افتاد، هیچ حرفی از آن به میان نیامد. نه کسی به پلیس خبر داد و نه شکایتی ثبت شد. وقتی که از دیگرنگهبان‌های این بوستان دلیلش را پرسیدیم، گفتند: «می‌ترسیدیم باز عده‌ای پیدا شوند و به ناحق حادثه را طور دیگری جلوه دهند. آن‌وقت هم کتک خورده بودیم و هم اتهام حمله به شهروند به ما می‌خورد.»، اما خوشبختانه یکی از زن‌ها که شاهد آن اتفاق تلخ بود، از صحنه فیلم گرفته بود و فیلمش از دیروز در فضای مجازی به‌صورت گسترده پخش شد.

مسئول حقوقی شهرداری منطقه ۹ درباره این اتفاق و پیگیری‌های بعدش می‌گوید: متأسفانه پارسال هم به سه نفر از نگهبانان پارک خورشید حمله شد که با ورود قاطع دستگاه قضایی برای متخلفان پرونده رأی محکومیت حبس و همچنین جریمه نقدی صادر شد. حسین تازه‌حسن ادامه می‌دهد: خط قرمز ما حفظ امنیت پارک‌هاست و در این‌باره با متخلفان مماشات نخواهیم کرد و تا به‌نتیجه‌رسیدن مجازات پیگیر موضوع هستیم.

درباره موضوع اخیر هم که فیلم برخورد زشت و زننده متخلف با نگهبان پارک خورشید بازتاب زیادی داشت، موضوع به مراجع قضایی منتقل و فرد هنجارشکن دستگیر شد. ما قول می‌دهیم با جدیت این موضوعات و ناهنجاری‌ها را پیگیری می‌کنیم تا این‌گونه جرائم که به آرامش و آسایش خانواده‌ها خلل وارد می‌کند، به صفر برسد.

دستگیری ضارب پس از ۷۲ ساعت

این پرونده با تعلل‌های فراوانی که داشت، سرانجام پس از انتشار ویدئوی خشن آن، با شکایت‌هایی روبه‌رو شد تا جایی که پلیس بلافاصله متهم را شناسایی و دستگیر کرد.
سرکلانتر غرب مشهد در این‌باره می‌گوید: مأمور انتظاماتی که هدف ضرب‌وجرح قرار گرفته بود، پس از مداوا در بیمارستان برای شکایت به کلانتری هفتم‌تیر مراجعه کرد.

سرهنگ مصطفی صادقی ادامه می‌دهد: خوشبختانه یکی از شهروندان وظیفه‌شناس از این درگیری فیلمی تهیه کرده بود که در اختیار کلانتری قرار داد و مأموران با استفاده از این سرنخ و ظرفیت‌های علمی و هوشمندی که در اختیار پلیس است، سرانجام در کمتر از ۷۲‌ساعت موفق شدند متهم و مخفیگاهش را شناسایی و در اقدامی غافل‌گیرانه او را دستگیر کنند.
وی ضمن تأکید بر مقابله قاطع پلیس در مقابله با هرگونه قدرت‌نمایی و توسل به خشونت، بیان می‌کند: متهم برای سیر مراحل قانونی پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
0
3
یکی شوهر مادر شو میاره پارک برا گردش چرا عقدشو سر نگهبان خالی میکنه.یه سوالی هم از مادرش بپرسه چرا ؟؟؟؟؟
ثمره حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
0
3
درخواست دیه + زندان بدون وثیقه + جریمه سنگین + تحویل سگ به شهرداری و سلب صلاحیت نگهداری حیوان توسط فرد مجرم به صورت مادام العمر
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
0
3
چنان بلایی به سر آن سگ گردان اراذل و اوباش بیاورید که هفت پشتش هم از ترس بلرزاند
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->